fredag 17 juni 2011

Catharine: Igår

Ja hej, godmorgon, jag är lite morgontrött ännu, men jag tänkte berätta mera om igår. Igår åkte jag med mina kusiner till stugan. Det är ganska många kilometer, men vi åker alltid med bil för det tar inte lång tid. Vi simmade jättemycket, för vi har en ny brygga på stugan. Jag försökte lära mej att hoppa bomb, för jag är lite rädd för att hoppa. Det är så konstigt när jag inte är van. Min fammu och mammas kusinär också lite sådär rädda. Men min momi! Hon är ganska gammal och hon hoppar HUVUDET FÖRE! I vattnet, och hon vill inte hoppa i eller gå  i på annat sätt. Hon vill bara hoppa huvudet före. Och inte ens jag vågar nästan hoppa. Jag är alltid jätte rädd att hoppa så att det tar ont nåstans. Men jag är ganska van.
Ja fast, nu skrev jag ju om något heeelt annat. Vi var i bastun också, det var skönt. Sen simmade vi igen. Och gick in i bastun. Och så höll det på en stund. Vår stuga ligger på ett bra ställe, för där kör båtar helatiden. Så det kommer jättemycket vågor. Men mina kompisar har en stuga och där kör viking line förbi! Men en gång var det INTE roligt, för vi hade gjort ett jätte fint sandslott, och sen hade vågorna förstört det(slltså på deras stuga).
Ja och nu skrev jag IGEN något helt annat... typiskt mej...
Sen när vi blev hungriga så åt vi grillad majs och biff som mamma hade grillat nder tiden som vi simmade. De var sååå gott. Sen åt vi en massa kex. En gång när vi var på stugan så åt jag upp nöstan ett helt glass PAKET! Nam nam nam, det var gott, för jag älskar choklad glass och choklad. Sen efter en stund så lackade jag min ena kusins tånaglar till meloner. Det blev snyggt.Ja förresten, har jag berättat att jag har 52 olika nagellack hemma??? Det är SANT!!!! Jag samlar. Ja och sen när vi hade låtit det torka så gick vi på promenad. Vi tittade på kossorna. Jag såg inte el-bandet vid stängslet så jag rörde det förstås... och fick en så stor chock att jag nästan DOG!!! Nej nej nej, det var ett skämt, haha annars skulle ju alla kossor vara döda. Det sved bara lite konstigt i handen en stund. Sen gick vi och tittade på ett naturområde. jag fångade en trrollslända. Den råkade dö... Men de var i mistag! Sen fångade jag en gräshoppa. Min ena kusin fotade den. Sen tittade vi oss lite runt omkring där. Kolckan var kanske hav 10, men man ska inte titta på klockan på sommarlovet tycker jag. Sen gick vi tillvaka till stugan, vi skulle simma. Men ja före vi gick och gå då. Jag glömde att berätta. ja så före det före kossorna och "elchocken" så hämtade vi upp alla madrasser och det från bryggan, och grannarna var också och simmade, de är pojkar i vår ålder, och sen kom deras pappa, och vi hörde att pappan sa till dom att TItta pojkar, där är tre flickor som vinkar! För vi vinkar alltid till alla, våra grannar, de och de andra grannarna, de som kör med båt förbi m.m, sen kom pojkarna upp på bryggan och frågade pappan Var? Visa!!. Sen gick vi bort för det blev pinsamt, de är nya grannar, jag har inte ens hunnit prata med dom. Ja och sen for vi på den där promenaden. Som jag berättade om, och efter promedan skulle vi simma igen. Pojkarna var borta, inga båtar körde förbi, allt var lugnt och skönt. Sen for vi upp och klädde på oss och åkte hem. Det var en trevlig dag.

/Catharine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar